Korisni savjeti za zimski period
      Korisničko ime:     Lozinka: 
  Zaboravili ste lozinku?  
Objavljeno: 25.01.2013 07:36:11

Korisni savjeti za zimski period

Zašto je držanje automobila upaljenim dok stojite štetno za vaš automobil? Zašto se akumulator isprazni na hladnoći? Zašto ne treba čistiti stakla toplom vodom? Na šta sve vozači trebaju paziti u toku zime?

ilustracija
Tehnika i hladnoća. Ubitačna kombinacija za vozače koja se ponavlja iz godine u godinu, i to ne samo zbog guma. Ovdje je par korisnih savjeta koji će Vam sigurno biti od koristi ove, kao i svih slijedećih zima.

Akumulator: Kod skoro trećine svih intervencija na cesti, akumulator je ili pokvaren ili prazan. U zimskom periodu, ovaj procenat je čak veći i od 80%. Bez dovoljno struje, moderna vozila jednostavno ne mogu funkcionirati. Samo jak akumulator, garant je za sigurno startanje motora na velikim minusima koji su dio naše zimske svakodnevnice. Ako u jesenjim mjesecima osjetite da Vaš akumulator nema više onu snagu koju je imao, onda je preporučljivo da se zamjeni prije nego počnu zimski minusi.

Moderni automobili imaju jako mnogo potrošača, tako da je akumulator i tokom vožnje jako uposlen i troši struju (klima,brisači, grijanje automobila, ventilacija,grijači stakala i slično), tako da tek u zimskim mjesecima pri velikim hladnoćama u stvari vidimo pravu snagu našeg akumulatora i tad obično uviđamo koliko je slab.

Ukoliko vlastita temperatura akumulatora spadne ispod nula stepeni, on nije u stanju da se  puni, tako da kratke vožnje pri velikim minusima neće pomoći da se akumulator oporavi i djelimično napuni. Što je minus veći, to i vožnja mora biti duža da bi došlo do ponovnog punjenja akumulatora. Treba znati i da je prosječan vijek tradicionalnog olovnog akumulatora 4 do 5 godina. Ukoliko je akumulator prestar, onda mu više neće pomoći „vožnje punjenja“.

U novije automobile sa start-stop funkcijom, serijski se ugrađuju  novi tzv. AGM akumulatori (Absorbent Glass Mat). Ovi akumulatori su mnogo dugotrajni od tradicionalnih i mnogo lakše startaju pri niskim temperaturama zahvaljujući ovoj novoj tehnologiji.

Pomoć pri paljenju

Nije anlaser jedini kojemu treba struja.Sistem za upravljanje motorom, kao i dovod goriva isto tako trebaju struju, a jedino mjesto iz kojeg je mogu dobiti je akumulator. Što se tiče novijih vozila, guranje i vuča pripada istoriji.
Kao pomoć, mogu se koristiti kablovi za paljenje, ali i to samo u krajnjoj nuždi. Ovaj postupak jako opterećuje ispravni akumulator donatora i može da bude i opasan. Kod potpuno prazne baterije, može da se formira eksplozivni plin. Vrlo je bitno pratiti ispravan redoslijed koraka kod ovog postupka. Najprije treba povezati plus polove oba akumulatora crvenim kablom, s tim da se kliješta kabla prvo prikopčaju na akumulator donatorskog vozila. Nakon toga, crni kabal prikopčati na minus pol punog akumulatora i upaliti vozilo s ispravnim akumulatorom. Nakon što je vozač vozila s neispravnim akumulatorom spreman za paljenje, prikopčati crni kabal na tačku uzemljenja vozila s neispravnim akumulatorom. Ni slučajno se ne smije stavljati crni kabal na minus neispravnog akumulatora. Nastale iskre mogle bi zapaliti eksplozivne plinove koji se formiraju i tako potpuno uništiti akumulator. Najbolje je izabrati tačku uzemljenja koja je što dalja od akumulatora. Kod novijih vozila, takvo mjesto je obilježeno i navedeno u upustvu za upotrebu vozila. Nakon priključenja, odmah startati. Nakon paljenja motora, sačekati jos 10 sekundi, nakon čega treba upaliti neki od potrošača (svijetla ili stražnji odmrzivač prozora) da bi se izbjegao električni udar. Kablove treba ukloniti obrnutim redom.
(Parking.ba)
Parking.ba
Kategorije
Informacije
Kontakt
 
© Copyright 2012 Mango Design d.o.o. Sarajevo